On tuesday 17 I went to Virtualization Day on Milan. In the morning VmWare present vSphere and some package for vCenter and the new View. For the presentation they used a Laptop with an client hypervisor for the raod warrior (offline user). This laptop is a technical preview for the vmware technical guy. The ESX for laptop is capable to use wifi adapter and a new driver for VGA adapter whit 3D. They shown a Win 7 VM with Aero.
After the break I saw an IBM presentation. The speaker was Massimo Rè Ferre a virtualization guru. The presentation was a very good overview for the cloud technology key point and concept and a presentatione for the IBM Blade server S(an all in one solution for virtualization purpose). Thanks Massimo for your opinion and idea. I I hope that Massimo will publish the presentation on his blog!
Italian.
L'atro ieri sono andato a Milano per il Vmware Virtualization Day. Nella mattinata è stato presentato oltre a vSphere e vari parti e aggiunte per vCenter è stato presentato View. Il prodotto per il VDI di Vmware. Oltre al client Windows PCoIP i tecnici hanno fatto vedere un portatile che è una technical preview con sopra un ESX per portatili... Quando fa il boot permette di scegliere le VM streemmate all'interno dall'amministratore di sistema e quando partono sono totalmete libere di usare tutte le periferiche del portatile comprese schede video 3D e rete wifi.
Al pomeriggio ho assistito ad una presentazione IBM di Massimo Rè Ferre. Veramente ben fatta con concetti chiave sul cloud e sostanza per implementare soluzioni di DR riviste per semplificare e non risolvere per forza con prodotti strillati! Complimenti a Massimo!
aLex
Why vSAN Max aka disaggregated storage?
4 mesi fa
Nessun commento:
Posta un commento